پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۰۴:۱۵

مدیرعامل شرکت متن:
میدان گازی کیش زمستان سال ٩٤ به شبکه سراسری وصل می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) نسبت به تزریق بخشی از گاز میدان کیش به خط لوله سراسری تا زمستان سال آینده اظهار امیدواری کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، عبدالرضا حاجی حسین نژاد با اعلام این که میدان گازی کیش برای تولید روزانه ١٠٠٠ میلیون فوت مکعب گاز و ١١ هزار و ٣٠٠ بشکه میعانات گازی تثبیت شده در یک فاز پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران تامین می‌شود و امیدواریم سال آینده در همین روزها بخشی از گاز این پروژه به خطوط لوله سراسری تزریق شود. وی با اشاره به بعضی تاخیرها در جریان اجرای این پروژه در دولت گذشته، گفت: تاکنون ١٣ حلقه چاه حفر شده، اما کار انتقال گاز باید انجام شود، ضمن این که اقدام‌های مربوط به مناقصه خطوط لوله دریایی هم نیز در حال انجام است.

حسین نژاد، با بیان این که طرح توسعه میدان گازی کیش در سه فاز طراحی شده است، گفت: مقدار ذخیره اقتصادی گاز برای این میدان در حدود ۳۸.۳ تریلیون فوت مکعب و مقدار میعانات گازی حدود ۳۹۸ میلیون بشکه برآورد شده است. مدیرعامل شرکت متن پیش از این گفته بود که اجحاف‌هایی در جریان اجرای پروژه کیش در باره این میدان صورت گرفته است و تاکنون در حال سامان دادن به این میدان هستیم و امیدواریم طبق تعهدمان به شرکت ملی نفت ایران عمل کنیم. برنامه توسعه میدان گازی کیش در سه فاز پیش‌بینی شده است و از سرگیری عملیات تکمیل چاه‌های حفاری شده برای عملیاتی شدن فاز نخست توسعه این میدان انجام می‌شود.

میدان گازی کیش یکی از طرح‌ها و میدان‌های بسیار مهم کشور است که برای تامین مصارف داخلی و صادرات گاز در سال‌های آینده، در نظر گرفته شده است؛ از این رو هم‌‌اکنون این طرح در اولویت طرح‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) قرار دارد و توسعه آن در حال اجراست و در این میان همکاری شرکت ملی حفاری ایران به عنوان پیمانکار حفاری کمک زیادی به روند کار کرده است. طرح یاد شده از دو بخش تاسیسات سرچاهی در جزیره کیش، سکوهای دریایی تولید گاز و تاسیسات پالایشگاهی در ساحل سرزمین اصلی در منطقه گرزه واقع در استان هرمزگان تشکیل شده است و برای رعایت حداقل عوارض زیست‌ محیطی در جزیره کیش کلیه تاسیسات پالایشگاهی این طرح در منطقه گرزه و در ساحل سرزمین اصلی در مجاورت بندر آفتاب اجرا می‌شود. میدان گازی کیش در زیر جزیره کیش (واقع در آب‌های خلیج‌فارس) در جنوب غربی بندر لنگه تا شمال غربی جزیره سیری، در جوار جزایر هندورابی و در فاصله ۶۰ کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد.



  کد خبر : 363
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :